درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:50:3 FA | AR | PS | EN
سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            






تاریخ نشر: 1403/01/03 - 12:53:3
تعداد بازدید: 318
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟
آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟

در حالی که چشم انداز سیاسی ایالات متحده با احتمال بازگشت دونالد ترامپ به دفتر بیضی، در حال تغییر است، اروپا با مجموعه ای از چالش ها مواجه است که می تواند آینده راهبردی و دیپلوماتیک آن را تغییر دهد.

به گزارش انصار، قاره سبز، که در تمام چهار سال حضور قبلی دونالد ترامپ در کاخ سفید با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود، حالا بار دیگر با تب و تاب روی کار آمدن احتمالی او در انتخابات پیش روی امریکا در سال ۲۰۲۴ دست و پنجه نرم می‌کند. این انتخابات که به نوعی بازگشت ممکن ترامپ به عرصه سیاسی را نوید می‌دهد، می‌تواند تأثیرات عمیقی بر سیاست‌های داخلی و خارجی ایالات متحده داشته باشد.

در حالی که ترامپ وعده‌هایی در خصوص تقویت اقتصاد و بازگرداندن شغل‌ها به امریکا داده است، منتقدان نگرانی‌هایی در مورد سیاست‌های مهاجرتی و محیط زیستی او دارند. این نگرانی‌ها به ویژه در میان جوامع بین‌المللی و فعالان حقوق بشری و محیط زیستی به چشم می‌خورد که از سیاست‌های ترامپ در دوره قبلی ریاست‌جمهوری‌اش آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر، حامیان ترامپ با اشتیاق فراوان منتظر بازگشت او به قدرت هستند. آن‌ها امیدوارند که بازگشت او به کاخ سفید می‌تواند به نوعی احیای ارزش‌های سنتی و اصول اولیه‌ای باشد که به گفته آن‌ها در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن نادیده گرفته شده است.

اگرچه تا برگزاری انتخابات هنوز باقی است و نتیجه نهایی آن به عوامل متعددی بستگی دارد، اگر دونالد ترامپ به عنوان برنده از آن بیرون بیاید، اروپا ممکن است با چالش‌های متعددی روبرو شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تغییرات در سیاست‌های خارجی و دفاعی و روابط بین‌الملل: ترامپ ممکن است بار دیگر به سیاست معروف خود یعنی "نخست امریکا" باز گردد که می‌تواند شامل کاهش حضور نظامی این کشور در اروپا و تغییر در سطح تعهدات ناتو باشد. این امر می‌تواند بر توانایی اروپا برای مقابله با تهدیدات امنیتی تأثیر بگذارد و فشار بر کشورهای اروپایی برای افزایش بودجه دفاعی خود را افزایش دهد. سیاست‌های ترامپ ممکن است به ایجاد فاصله بین ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش منجر شود، که می‌تواند بر همکاری‌های بین‌المللی در موضوعاتی مانند امنیت، مهاجرت و مبارزه با تروریزم تأثیر بگذارد. در واقع اروپا باید برای یک تغییر بزرگ در سیاست خارجی ایالات متحده آماده شود که در عین حال می تواند شاهد کاهش حمایت واشنگتن از اوکراین، تغییر در پویایی خاورمیانه و رویکرد انزواطلبانه تر ایالات متحده باشد.

تجارت و اقتصاد: سیاست‌های حمایت‌گرایانه ترامپ ممکن است منجر به اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای وارداتی از اروپا شود، که می‌تواند به تنش‌های تجاری و تأثیر منفی بر اقتصادهای اروپایی منجر شود. در واقع سیاست‌های حمایت‌گرایانه ترامپ و اختلافات تجاری قبلاً باعث اصطکاک با بازارهای اروپایی شده است. حالا ظهور مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا می تواند به معنای بازگشت به چنین تنش هایی باشد که به طور بالقوه روابط تجاری ترانس آتلانتیک را مختل می کند.

مسائل محیط زیستی: بازگشت ترامپ ممکن است به معنای کاهش تمرکز بر تغییرات آب و هوایی و اقدامات محیط زیستی باشد، که می‌تواند تلاش‌های جهانی برای مقابله با گرمایش جهانی را دچار چالش کند.

تنها ماندن اروپا در برابر روسیه: اگر ترامپ به سیاست‌های قبلی خود در قبال روسیه و بی تفاوتی نسبت به ناتو ادامه دهد، ممکن است اروپا خود را در موقعیت دشواری برای مقابله با نفوذ روسیه و سایر تهدیدات امنیتی بیابد. احساس تنها ماندن در برابر روسیه برای اروپا یکی از ناخوشایند ترین پیامدهای روی کار آمدن مجدد ترامپ در امریکا خواهد بود. در واقع با عدم تمایل ترامپ به حمایت بی قید و شرط از متحدان ناتو، کشورهای اروپایی نگران امنیت جمعی خود هستند. این سوال که آیا اروپا می تواند بدون حمایت امریکا از خود دفاع کند یا نه، بیش از هر زمان دیگری اذهان کشورهای قاره سبز را درگیر خود کرده است.

تعهدات مربوط به تغییرات اقلیمی: موضع ترامپ در مورد سیاست آب و هوایی، به ویژه خروج او از توافق پاریس، به شدت با ابتکارات سبز اروپا در تضاد است. خروج او از توافق پاریس یک شوک بزرگ جهانی محسوب شد و اروپا را بیش از همه آزرده خاطر و نگران کرد. حالا انتخاب مجدد او می تواند به یک کابوس مجدد برای همه دوست داران محیط زیست و مانعی بزرگ برای تلاش های جهانی و اقدامات خاص اروپا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی شود.

ترویج اقتدارگرایی: تمایل ترامپ به رهبران اقتدارگرا و رفتارهای او که مشوق گرایش به اقتدارگرایی است همواره باعث نگرانی کشورهای دموکراتیک اروپایی بوده است. عمده کشورهای اروپایی از این هراس دارند که پیروزی مجدد ترامپ باعث تشویق گرایش‌های مشابه در اروپا شود و اقتدارگرایی را در این قاره ترویج و دموکراسی را تضعیف کند که به تبع آن به طور بالقوه نهادهای دموکراتیک منطقه بی‌ثبات خواهند شد.

مهاجرت و حقوق بشر: سیاست‌های مهاجرتی تند و افراطی ترامپ ممکن است بر سیاست‌های حقوق بشری و مهاجر پذیری اروپا تأثیر بگذارد و به طور بالقوه به کنترول‌های مرزی سخت‌تر و ارزیابی مجدد سیاست‌های پناهندگی و مهاجرت منجر شود. بی‌تفاوتی ترامپ نسبت به مسائل حقوق بشر نیز از دیگر نگرانی‌های قاره سبز است که می تواند تلاش‌های کشورهای این قاره در جهانی سازی ارزش های غربی و اروپایی در قالب حقوق بشر را با چالش جدی مواجه سازد.

رقابت تکنالوژیک: رقابت فناوری امریکا و چین در دوران ترامپ می‌تواند تشدید شود و بر شرکت‌های فناوری اروپایی و اقتصاد دیجیتال این قاره و نوع مبادلات و تعاملات آن ها با چین تأثیر بگذارد، زیرا اروپا به دنبال تغییر موقعیت خود بین دو قدرت و ایجاد توازن میان آن ها است.

امنیت انرژی: چشم‌انداز انرژی اروپا، به‌ویژه اتکای آن به گاز روسیه، می‌تواند تحت تأثیر سیاست‌های ایالات متحده در دوران ترامپ باشد، که قبلاً از صادرات انرژی امریکا حمایت کرده بود اما ممکن است با پیروزی او چنین سیاستی به شدت تغییر کند.

همکاری قضایی: اگر ایالات متحده رویکرد یکجانبه تری به حقوق بین الملل اتخاذ کند، همکاری حقوقی و قضایی، به ویژه در زمینه حفظ حریم خصوصی داده ها و موضوعات ضد تراست، ممکن است با موانعی روبرو شود.

این‌ها تنها برخی از مهم ترین چالش‌هایی هستند که ممکن است اروپا در صورت پیروزی ترامپ با آن‌ها مواجه شود. همانطور که اروپا به این چالش ها فکر می کند، واضح است که پتانسیل ریاست جمهوری ترامپ در برنامه ریزی استراتژیک این قاره بسیار زیاد است. ماه های آینده برای رهبران اروپایی که در چنین وضعیت نامشخصی حرکت می کنند، بسیار مهم خواهد بود و باید دید آیا قاره سبز برای بازگشت چنین رئیس جمهوری به کاخ سفید آمادگی دارد یا نه؟

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/30715






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید


دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.